Fundacja Rozwoju Zespołu Szkół Łączności
im. Obrońców Poczty Polskiej w Gdańsku
ul. Podwale Staromiejskie 51/52
80-845 Gdańsk
NIP 583 291 73 78
Nr rachunku:
27 1320 1120 2439 0675 2000 0001
Bank Pocztowy o/Gdańsk
ul. Grunwaldzka 46
Gdańsk Wrzeszcz
Zarząd Fundacji Rozwoju Zespołu Szkół Łączności
Prezes Zarządu
mgr inż. Jadwiga Piechowiak
dyrektor ZSŁ w latach 2012 - 2022
Absolwentka elektroniki na Politechnice Kijowskiej. Ze szkołą związana od 1973 r., w którym rozpoczęła naukę w Technikum Łączności; nauczycielka przedmiotów elektronicznych; członkini Rady Programowej Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej, współzałożycielka Fundacji Rozwoju Zespołu Szkół Łączności oraz inicjatorka ścisłej współpracy szkoły z gdańskimi pracodawcami (LOTOS, Intel, SATEL, Sprint, Telkom-Telmor, Simex), polegającej na pozyskiwaniu funduszy na rozwój ZSŁ, zdobywaniu wyposażenia technicznego, dostosowywaniu programów nauczania do potrzeb rynku pracy oraz na kształceniu na zamówienie; koordynatorka prac zespołu ds. nowych zawodów: technik automatyk oraz technik szerokopasmowej komunikacji elektronicznej wpisanych na listę MEN w 2017 r.
kontakt: j.piechowiak@zsl.gda.pl
Wiceprezes Zarządu
mgr inż. Rafał Chomicz
Gdańszczanin z urodzenia. Absolwent Technikum Łączności. Ukończył studia magistersko - inżynierskie w Katedrze Radiokomunikacji i Telewizji Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej.
Początek jego ścieżki zawodowej to lata dziewięćdziesiąte, kiedy to związał się z branżą bankową (m. in. Departament Telekomunikacji Banku Gdańskiego S.A.).
Krokiem milowym było jednak przejście w 1997 do firmy Systemy Sieciowe Sevenet sp. z o.o. (poprzednika prawnego obecnej spółki Sevenet S.A.), początkowo na stanowisko Inżyniera Systemów Teleinformatycznych, aby w latach 1998-2008 objąć funkcję V-ce Prezesa ds. Technicznych – a po przekształceniu w Sevenet S.A. – funkcję V-ce Prezesa ds. Sprzedaży (2008 - 2009).
Od 2008 r. był Członkiem Rady Nadzorczej Stoczni Remontowej NAUTA S.A., a w latach 2008 - 2009 Członkiem Rady Nadzorczej Zakładu Energetycznego Toruń Energohandel sp. z o.o.
Od 2009 r. Rafał Chomicz jest Prezesem Zarządu Sevenet S.A. - realizuje strategię rozwoju spółki i zarządza m.in. obszarem handlowym.
Wiceprezes Zarządu
mgr inż. Stanisław Gibała
Absolwent Technikum Łączności (1975 r.). Absolwent Politechniki Gdańskiej Wydziału Elektroniki (1982 r.). Ukończył studia podyplomowe na Wyższej Szkole Informatyki Stosowanej i Zarządzania w Warszawie (1998 r.) oraz Europpean Academy of Management (E A F) Stuttgart (2004 r.).
Zawodowo związany jest z realizacją tematów z dziedziny telekomunikacji. Zajmował stanowiska kierownicze w firmach telekomunikacyjnych i w firmach działających na rynku telekomunikacyjnym.
Od roku 2002 r. pracował na stanowisku dyrektora pionu telekomunikacji w firmie SPRINT SA, która jest firmą patronacką Zespołu Szkół Łączności.
Współzałożyciel Stowarzyszenia „Nasz Gdańsk”, które, oprócz działalności związanej z promocją miasta Gdańsk, mocno wspiera i pomaga szkołom zawodowym na terenie Gdańska.
Sekretarz
Izabela Zin
Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Gdańskiego oraz Wydziału Matematyki i Fizyki, na którym ukończyła Podyplomowe Studium Podstaw Informatyki. W ZSŁ pracuje jako nauczyciel j. polskiego i informatyki.
STATUT
Fundacji Rozwoju Zespołu Szkół Łączności
im. Obrońców Poczty Polskiej w Gdańsku
Rozdział I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
Fundacja pod nazwą : „Fundacja Rozwoju Zespołu Szkół Łączności im. Obrońców Poczty Polskiej w Gdańsku”, zwana dalej „Fundacją”, ustanowiona przez:
Marka Hartmana,
Jadwigę Piechowiak,
Władysława Mokwę,
Krystynę Sztyber,
Bogdana Radysa,
zwanych dalej „Fundatorami”, aktem notarialnym sporządzonym przez notariusza Krystynę Binkowską z Kancelarii Notarialnej w Gdańsku przy ul. Grunwaldzkiej 71/73 m.10 w dniu 14.09.2005 r, Repertorium A nr 11945/2005, działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 6.04.1991 r o fundacjach / Dz. U. z 1991 r, Nr.46,poz.203 z późn. zm./ oraz postanowień niniejszego Statutu.
-
Fundacja posiada osobowość prawną.
-
Siedzibą Fundacji jest miasto Gdańsk.
-
Terenem działalności Fundacji jest obszar Rzeczypospolitej Polskiej.
-
Dla właściwego realizowania swoich celów Fundacja może prowadzićdziałalność poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.
-
Fundacja używa okrągłej pieczęci z napisem w otoku , wskazującym na jej nazwę i siedzibę oraz z literowym skrótem nazwy Szkoły /ZSŁ/ w środku.
Rozdział II
CELE I ZASADY DZIAŁANIA FUNDACJI
-
Celem Fundacji jest:
-
upowszechnianie wiedzy historycznej o Poczcie Polskiej w Gdańsku i jej obrońcach. Wspólnie z Muzeum Poczty oraz Zespołem Szkół Łączności im. Obrońców Poczty Polskiej w Gdańsku organizowanie Dni Patrona Szkoły oraz uroczystości rocznicowych i okolicznościowych.
-
wspólnie z Kołem Rodzin byłych Pracowników Poczty Polskiej w Gdańsku opiekowanie się miejscami pamięci narodowej związanymi z obrońcami Poczty Polskiej w Gdańsku,
-
wydawanie publikacji o tematyce Poczty Polskiej w Gdańsku oraz Zespole Szkół Łączności,
-
gromadzenie środków finansowych i zasobów materialnych z przeznaczeniem na rozwój i unowocześnienie bazy dydaktycznej Zespołu Szkół Łączności.
-
udzielanie pomocy materialnej zdolnym i biednym uczniom Szkoły ,
-
rozwijanie kontaktów z krajowymi i zagranicznymi środowiskami absolwentów Zespołu Szkół Łączności w Gdańsku.
-
1. Fundacja realizuje swoje cele poprzez :
-
organizowanie, finansowanie i współfinansowanie:
-
wystaw w kraju i za granicą związanych z Patronem Szkoły,
-
uroczystości upamiętniających rocznice związane z historią Poczty Polskiej w Gdańsku i Szkołą,
-
wydawnictw folderów oraz publikacji na temat dorobku Szkoły,
-
konferencji i seminariów na tematy związane z celami Fundacji,
-
zakupów pomocy naukowych i dydaktycznych oraz wyposażenia dla Szkoły,
-
przebudowy pomieszczeń oraz bazy Szkoły służących do celów dydaktycznych,
-
udzielanie pomocy materialnej dla najbiedniejszych uczniów,
-
nagród dla osób realizujących cele Fundacji,
-
współpracę z instytucjami publicznymi i organizacjami pozarządowymi
działającymi w zakresie objętym celami Fundacji oraz współpracę krajową i
zagraniczną ze środowiskami interesujących się historią Gdańska oraz z
osobami fizycznymi wykazującymi zainteresowanie celami Fundacji.
-
.2. Działalność, o której mowa w ust.1 prowadzona jest nieodpłatnie.
-
Dla osiągnięcia swych celów Fundacja może wspierać działalność innych osób prawnych oraz osób fizycznych, których działalność jest zbieżna z celami Fundacji.
Rozdział III
MAJĄTEK I DOCHODY FUNDACJI
-
Majątek Fundacji stanowi fundusz założycielski w kwocie 250,00 zł /dwieście pięćdziesiąt złotych /,środki finansowe, nieruchomości i ruchomości nabyte przez Fundację w toku jej działania.
-
Fundacja odpowiada za swoje zobowiązania całym swoim majątkiem.
-
Dochody Fundacji pochodzą w szczególności z :
-
darowizn, spadków , zapisów,
-
subwencji i dotacji osób prawnych,
-
dochodów ze zbiórek i imprez publicznych,
-
dochodów z majątku nieruchomego i ruchomego,
-
Dochody pochodzące z subwencji, darowizn, spadków i zapisów mogą być użyte na realizację wszystkich celów Fundacji , o ile ofiarodawcy nie postanowili inaczej.
-
O ile Fundacja zostanie powołana do dziedziczenia, Zarząd składa oświadczenie o przyjęciu spadku z dobrodziejstwem inwentarza , i to tylko wówczas, gdy w chwili jego składania jest oczywiste, że stan czynny spadku znacznie przewyższa długi spadkowe.
-
osoby fizyczne i prawne, które dokonują na rzecz Fundacji darowizny lub subwencji, jednorazowej lub łącznej albo udzielą innej pomocy materialnej lub niematerialnej w wysokości równej co najmniej 1.000 złotych lub gdy idzie o osoby zagraniczne o wartości 500Euro, uzyskują tytuł „Sponsora Fundacji”, który ma charakter osobisty.
Rozdział IV
ORGANY FUNDACJI
-
Organami Fundacji są :
-
Rada Fundacji,
-
Zarząd Fundacji.
-
1. Radę Fundacji tworzą Sponsorzy lub ich przedstawiciele, o ile mają siedzibą lub miejsce zamieszkania na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i pod warunkiem, że złożą przed upływem jednego miesiąca od daty uzyskania tytułu Sponsora Fundacji lub uzyskania siedziby względnie miejsca zamieszkania na terenie Rzeczpospolitej Polskiej pisemne oświadczenie o zamiarze wzięcia udziału w pracach Rady.
.2. Jeżeli w pracach Rady może brać udział mniej niż trzech Sponsorów, Fundatorzy działający łącznie powołują na czas nieoznaczony członków Rady co najmniej w takiej liczbie, aby było trzech członków Rady. Postanowienia & 24 zd.2 stosuje się odpowiednio.
-
1. Członkiem Rady nie może być osoba skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo popełnione z winy umyślnej.
.2. Członkowie Rady nie mogą być członkami Zarządu ani pozostawać z członkami Zarządu w związku małżeńskim, ani w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości z tytułu zatrudnienia.
-
Rada jest organem o uprawnieniach inicjatywnych i opiniodawczych oraz organem kontroli wewnętrznej i nadzoru.
-
Rada wybiera ze swego grona przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i sekretarza Rady Fundacji.
-
1. Rada pracuje na posiedzeniach, które odbywaj ą się nie rzadziej niż raz w kwartale , jak również dokonuje czynności kontrolnych w ustalonym przez siebie zakresie i czasie.
.2.Członkowie Rady nie otrzymują wynagrodzenia z tytułu pełnienia funkcji w Radzie, mogą jednak otrzymać zwrot uzasadnionych kosztów.
-
W posiedzeniach Rady uczestniczy przedstawiciel Zarządu Fundacji.
-
Uchwały Rady zapadają zwykłą większością głosów bez względu na liczbę członków obecnych, z tym że wymagana jest obecność Prezesa lub Wiceprezesa.
-
Do zadań Rady należy :
-
występowanie z wnioskami dotyczącymi działalności Fundacji,
-
opiniowanie wieloletnich i rocznych programów działania Fundacji,
-
wyrażanie opinii w sprawach przedło0żonych jej przez Zarząd,
-
sprawowanie bieżącej kontroli nad działalnością Fundacji,
-
rozpatrywanie rocznych sprawozdań Zarządu Fundacji,
-
zatwierdzanie sprawozdania finansowego Fundacji,
-
podejmowanie uchwał w sprawach wskazanych w 35,38,40 i 41 niniejszego Statutu,
-
uchwalanie regulaminów Fundacji, w szczególności regulaminów korzystania z majątku i świadczeń Fundacji.
-
Zarząd Fundacji składa się od trzech do pięciu osób i jest powoływany na czas nie oznaczony przez Fundatorów, działających łącznie. Każdy z Fundatorów może wyznaczyć w formy pisemnej osobę fizyczną lub prawną, która przejmie do wykonywania powyższego uprawnienia z prawem dalszego przekazywania tego uprawnienia.
-
Fundator może zostać członkiem Zarządu , jednakże w takim wypadku nie może korzystać z uprawnień o jakich mowa w 16 ust.2 i 26.
-
Fundatorom działającym łącznie służy prawo odwołania Zarządu lub każdego z jego członków w każdym czasie. Postanowienia 24 zd.2 stosuje się odpowiednio.
-
Zarząd wybiera ze swego grona Prezesa , Wiceprezesa i Sekretarza Fundacji.
-
Do Zarządu należy podejmowanie decyzji we wszystkich sprawach nie zastrzeżonych do kompetencji Rady Fundacji.
-
Zarząd w szczególności :
-
reprezentuje Fundację na zewnątrz,
-
uchwala wieloletnie i roczne programy działania Fundacji,
-
sprawuje zarząd majątkiem Fundacji,
-
przyjmuje subwencje, darowizny, spadki i zapisy,
-
ustala regulamin Biura Fundacji,
-
tworzy i znosi oddziały i inne jednostki organizacyjne Fundacji,
-
powołuje i odwołuje w razie potrzeby dyrektora Biura Fundacji oraz inne osoby pełniące stanowiska kierownicze i samodzielne w jednostkach organizacyjnych Fundacji,
-
ustala wysokość zatrudnienia, zasady wynagradzania oraz wielkość środków na wynagrodzenia i nagrody dla pracowników Fundacji,
-
podejmuje decyzje w przedmiocie zmiany statutu Fundacji oraz jej likwidacji.
-
Zarząd może powołać jako swoje ciało doradcze ,Komisję Programową złożoną z osób skupionych wokół idei Fundacji.
-
Członkowie Fundacji są z tytułu pełnienia tych funkcji wynagradzani i nagradzani przez Radę Fundacji.
-
Zarząd podejmuje uchwały zwykłą większością głosów, przy czym do ważności uchwały jest wymagana obecność co najmniej połowy jego członków, w tym Prezesa lub Wiceprezesa Fundacji.
-
1. Oświadczenia woli w imieniu Fundacji składają dwaj członkowie Zarządu w tym Prezes lub Wiceprezes Fundacji.
.2. Oświadczenia woli w imieniu Fundacji w zakresie zwykłego zarządu może składać jedna osoba upoważniona do tego przez Zarząd.
Rozdział V
ZMIANA STATUTU
-
Zmiana statutu nie może dotyczyć istotnych zmian celu Fundacji.
-
Decyzje w przedmiocie zmiany statutu podejmuje Zarząd Fundacji w drodze jednomyślnej uchwały, przy czym uchwała ta wymaga zatwierdzenia przez Radę Fundacji.
Rozdział VI
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
Dla efektywnego realizowania swoich celów Fundacja może połączyć się z inną fundacją.
-
Połączenie nie może nastąpić, jeżeli w jego wyniku mógłby ulec istotnej zmianie cel Fundacji.
-
Decyzję w sprawie połączenia podejmuje Zarząd Fundacji w drodze jednomyślnej uchwały podjętej po zapoznaniu się ze
stanowiskiem właściwego ministra, przy czym uchwała ta wymaga zatwierdzenia przez Radę Fundacji.
-
Fundacja ulega likwidacji w razie osiągnięcia celów, dla których została powołana, lub w razie wyczerpania się jej środków finansowych i majątku.
-
Decyzję w sprawie likwidacji Fundacji podejmuje Zarząd Fundacji w drodze jednomyślnej uchwały, przy czym uchwała wymaga zatwierdzenia przez Radę Fundacji.
-
Majątek pozostały po likwidacji Fundacji przekazuje się , z zastrzeżeniem treści art.5 ust.4 ustawy o fundacjach, instytucjom, których działalność odpowiada celom Fundacji, wskazanym w tym celu przez Radę Fundacji
-
Statut wchodzi w życie z dniem zarejestrowania Fundacji w Krajowym Rejestrze Sądowym.
/ - / Marek Hartman / - / Władysław Mokwa
/ - / Jadwiga Piechowiak / - / Bogdan Radys
/ - / Krystyna Sztyber